A fékfolyadék fontos szerepet játszik a fékerő közvetítésében. A legtöbben azonban kevés figyelmet fordítanak a fékfolyadék speciális tulajdonságára arra, hogy megköti a levegő nedvesség tartalmát. Ennek következtében csökken a forráspontja és a folyadékban keletkező légbuborékok miatt drasztikusan gyengül a fékhatás. Ez az egyik oka annak, hogy az autógyártók 24 hónapban határozzák meg a fékfolyadék csere intervallumát.
A Bosch BFT 100 készülék pontos mérési eredményt szolgáltat a DOT3, DOT4, DOT4HP, DOT5.1 fékfolyadékok nedvesség tartalmáról és pillanatok alatt eldönthető, hogy szükséges e a fékfolyadék csere.
A műszer az olcsóbb műszerekkel ellentétben nem a nedvességtartalmat hanem konkrét forráspontot mér
Minden fékfolyadék-tesztert ismert forráspontú fékfolyadékban kalibrál a gyártó. A kalibrációt FMVSS-116 specifikáció szerinti ERBP készülékkel végzik.