661/2009/EK rendelet határozata alapján minden M1 kategóriás, 2014. november 1. után újonnan forgalomba helyezett gépjármű TPMS keréknyomás ellenőrző rendszerrel kell, hogy rendelkezzen.
Ezeknek a járműveknek a javítása és karbantartása során a TPMS rendszer elemeinek szakszerű kezeléséhez speciális diagnosztikai műszerre van szükség - ilyen műszer a TPM-02, mely képes valamennyi szenzor típus ellenőrzésére, kiolvasására, programozására és klónozására
a szenzor működésének ellenőrzéséhez a gumiabroncs karbantartása előtt
a TPMS-rendszer helyes működésének megállapításához
a gumiabroncs nyomás (TPMS) figyelmeztető lámpa kigyulladása okának megállapításához
megbizonyosodni arról, hogy az érzékelő pontos nyomás- és hőmérséklet-mérést biztosít
biztonságos és gyors javítási műveletek aktiválásához a mindig rendelkezésre álló referenciainformációk (például a forgási nyomatékértékek vagy alkatrészkódok) segítségével a károk elkerülése érdekében
programozható univerzális/multiprotokollos érzékelők programozásához/teszteléséhez, a hibás eredeti érzékelő cseréjéhez
a járművezérlő egység kódolásához az érzékelő cseréje után
az érzékelőcsere esetén elvégzendő műveletek jelzéséhez
A Plus kivitel az EOBD szettel kiegészítve alkalmas a vezérlőegység és szenzor-újraprogramozására az ECU-ban, hibakód-kiolvasásra és -törlésre, könnyen és egyszerűen tesztelhetünk szenzort, kiolvasható vele a vezérlőegységből az olvashatatlan szenzor azonosítója a másoláshoz